Penyepian Yang Begitu Lama

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum Warahmatullah kepada semua sahabat sahabiah sekalian....

Memang begitu lama sangat tidak update dalam blog. Mungkin ada yang terfikir, ke mana menghilangnya tuan punya blog ni, masih hidup lagi ke? Alhamdulillah masih diberikan nikmat iman dan dapat bernafas lagi di muka bumi Allah ini..

Tidak banyak yang ingin diperkatakan dalam entry kali ni kerana kesibukan dengan perkara yang lebih penting. Mungkin hanya ingin menyampaikan beberapa berita terkini mengenai diri ini..insyaAllah.

Jawapan bagi persoalan kenapa tuan punya blog ni lama tak update blog ni. Start Disember ( lebih kurang 2minggu selepas latest entry ), laptop kena serang virus, sampai merosakkan hardisk. Jadi, lepas abang dah repair, elok sekejap. Kemudian rosak balik dan terus hantar ke pusat HP pasal masih dalam jaminan. Alhamdulillah dah ok, cuma selepas mid sem break hari tu, saban minggu akan ada test, report dan kuiz. Sampaikan tak berapa sempat nak online kerana mahu fokus pada pelajaran terlebih dahulu memandangkan sekarang ni last semester untuk asasi.

InsyaAllah, bermula 8 Mac 2010, akan bermula final exam bagi program asasi di UiTM. Dan bagi Asasi Sains akan tamat pada 15 Mac 2010, kira dah grade untuk asasi la. Hehe. Sekarang pun berada di Terengganu beberapa hari dalam minggu stadi kerana nak uruskan beberapa hal. Doakan kejayaan saya dalam fina exam ni dan jugak dipermudahkan dalam segala hal.

Dan insyaAllah pada bulan Mac ni jugak, keluarga saya akan berpindah ke Selangor, area Serdang atas urusan pekerjaan. Alhamdulillah, dapat rezeki di sana. Rasa sedih jugak nak tinggalkan Terengganu setelah 18tahun menetap, membesar dan menjalani hidup sebagai hamba Allah di negeri ini. Apa pun, berhijrah untuk kebaikan, insyaAllah.

Kat sini jugak, nak mohon maaf kepada sahabat-sahabat krew iLuvislam terutamanya moderator dan event team. Puteri tak dapat nak bagi komitmen untuk menjalankan tugas dalam sebulan ni. Rasa bersalah sangat, setiap hari terfikir, rasa sedih. Sedih pasal kurang menyumbangkan tenaga untuk tugas moderator. Dan jugak, kepada Event Team, terutama Aina, Wann dan Kak Ekinn, maaf pasal Puteri tak berapa dapat bagi komitmen untuk tugas event Seminar Muslim Super kali ni. InsyaAllah event lepas ni, puteri dah free, boleh sumbang tenaga setakat termampu. Apa yang nak dikatakan, i love you all, rindu sesangat nak berukhuwwah dengan kakak-kakak semua. Rindu dengan kenangan semasa kita bersama. Kak As, Kak Atul, Kak Ila, Amany, Kak Nisa, Kak Asma', Aina, Kak Masyitah, Kak Suhana, Kak Bibi, Kak Ina dan semua sekali. Doakan kejayaan Puteri neh..Love you..

Selalu je rasa nak bukak laptop dan online, tetapi terpaksa tahankan diri untuk fokus kepada pelajaran terlebih dahulu. Selalu teringat pesan Kak As, fokus pada pelajaran dahulu, pentingkan apa yang lebih penting. ( Bangga makngah kejap..haha ).Terima kasih kepada kakak-kakak yang sms, ym dan sebagainya kepada Puteri untuk bertanya khabar neh.

Rindu jugak sama sahabat-sahabat yang berada di oversea, sudah lama tidak mengirim khabar. Macam mana Wawa? Ina? Pina kat matriks kedah macam mana? Epy kat Kolej Sunway sihat ke? Rindu sangat kat kalian. Raihan ( sengaja tak tanya khabar pasal selalu jugak contact..haha ). Nanti tunggu Wawa ngan Ina balik Malaysia, kita buat gathering eh?

Apa lagi ek..Rasanya cukup dulu kot setakat ni untuk posting kali ni. InsyaAllah lepas final exam, saya akan kembali aktif dalam online ni. Kalau tengok dalam shoutbox kat sebelah kanan ni, ada seorang hamba yang mintak saya post gambar dalam blog ni. Dan ianya sudah pun dijawab oleh seorang yang menggunakan id Hamba Allah. Syukran.

Semoga hidup kalian, sahabat sahabiah sekalian sentiasa dalam rahmat lindungan Allah, insyaAllah.

Wallahu A'lam..

2 komenan anda..la la:

slm wbt,

puteri..
insyaAllah boleh! I pray for u to pass in flying colors!
aminnn ya rabb~

 

Assalamualaikum wbt..

cik puteri...
insyaALLAH ina balik 25 julai 2010..
rindunyer semua...
lame dah menyepi sahabatku sorang ni...
rupe2nyer laptop rosak...