Innalillah...

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Malam semalam, baru sahaja saya berbaring hendak tidur, tetibe handphone berbunyi menandakan ada mesej yang baru masuk. Erm, biasanya kalau handphone yang ini ada mesej masuk, mesej yang penting sahaja. Nombor ni jarang digunakan kerana lebih kerap menggunakan nombor celcom. Erk..apasal melalut pasal nombor phone plak ni. Aishh..

Erm..buka-buka mesej tu, tengok ada mesej dari seseorang yang saya sudah anggap macam adik perempuan saya sendiri memandangkan saya tak ada adik perempuan dan dia tiada kakak. Banyak meminta nasihat daripada saya sebelum ni. Walaupun hanya kenal di alam maya, tetapi kerap berhubung dengan phone. 

Mesej daripada dia, meminta doa daripada saya semoga sahabat baiknya ditemui semula. Terkejut campur kaget dapat mesej seperti ni. Sahabat yang bernama Farah Syahirah Abdul Rashid hilang..Innalillah.. Katanya, ada sedikit salah faham antara dia dan kawan itu. Kemudian, sahabatnya itu menunggang motorsikal keluar dari rumahnya tanpa membawa handphone dan jugak wallet.  Dia keluar dari rumah dalam jam 5 petang, tapi sampai pagi ni masih belum pulang ke rumah..

Sama-sama la kita doakan semoga adik kita itu selamat kembali ke pangkuan keluarganya. Semoga Allah menjaga beliau di saat beliau berada di luar rumah. Amiiin.. Semoga tiada apa-apa kejadian buruk yang berlaku kepada beliau..

Firman Allah yang bermaksud :

 " Orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka berkata 'Inna lillahi wainna ilaihi raji-'un "

Wallahua'lam..

2 komenan anda..la la:

Innalillah... Moga2 Allah melindungi sahabiah kawan Ain itu sehingga selamat kembali ke pangkuan keluarganya. InsyaAllah... Amiin~