Dapat Award...Hehe

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Kaifahulukum? Arju minkum fi sihhati wal-a'fiat wa fi barakatillah..InsyaAllah..amiiin..Aih, betul ke nahu arab tu? Sudah lama tidak praktikal arab.

Sudah agak lama membiarkan blog saya ni tanpa posting terbaru dari tuan punya blog. Semakin sibuk untuk memenuhi tanggungjawab dan menunaikan taklifan yang dipertanggungjawabkan kepada diri ini.

Hujung minggu yang berderet dengan test sebelum mid sem break menjengah. Kemudian, ditambah dengan kuiz bagi setiap subjek, hampir setiap minggu akan ada test. Ditambah dengan 3 lab report yang wajib disiapkan setiap minggu. Tapi, minggu lepas dapat double, kena buat 5 report untuk disiapkan dalam masa seminggu. Memang agak memenatkan, tapi itulah cabaran sebagai seorang pelajar..

Namun, dalam kesibukan sebagai pelajar, jangan lupa untuk pentingkan lagi tanggungjawab wajib kita kepada Allah, agama dan ibu bapa. Hablun minnallah, wahablun mina an-nas. Hubungan dengan Allah dan juga hubungan dengan manusia. Semua kita kena jaga dengan seeloknya ya. Walau sesibuk mana pun kita dengan tanggungjawab kita, jangan sesekali cuba abaikan tanggungjawab utama kita untuk hidup.

Kita semua hidup tak lain dan tak bukan hanya untuk beribadah kepada Allah. Dunia ni hanya tempat sementara bagi kita sebelum sampai ke arah destinasi tujuan kita iaitu akhirat yang kekal. Sama ada mencapai anugerah syurga mahupun neraka...

Jangan hanya sibuk memenuhi rohani kita dengan pengisian keduniaan semata-mata. Awla kan mana yang awla...

Panjang pulak mukaddimah ni.. Hehe..sebenarnya posting ni dah nampak jelas berkaitan dengan award..tapi award apa ni? Oscar Award ke?..Nation Award ke?..Haha..Saspen...

Ni haa award nya...


hehe..bertuah...AWARD 2009.. Kak ila dari BLOG CUTE INI yang telah dengan murah hatinya menganugerahkan puteri dengan anugerah ini. Thanks Kak Ila..Ingat jugak Kak Ila kat budak kecik yang suka menyakat Kak Ila ni kan?..Hehe..Sayang Kak Ila ( dengan tak malunya..haha...segan kak ila )..Tapi, kena jawab tag pulak, ini yang lemah ni. huhu...

Rules And Regulation:


Adalah baik sekiranya anda menulis 25 perkara yg org xtau semasa kecil anda. dihujung entry, anda harus memilih 5 org utk ditag. Anda amat bertuah jika ditag saya sbb sy ingin tau lebey lanjut tentang zaman comel anda dulu..

Tapi, puteri nak skip..Tak ada idea nak senaraikan 25 perkara..Hehe. lagipun otak dah tepu tengah-tengah malam lepas stadi Biology ni.

1. Masa mama mengandungkan puteri, time doktor scan tu, doctor cakap anak kembar. Tapi, sebab time tu scanner tu masih baru, doktor tu salah tengok kot.
2. Masa doktor agak kandungan tu jantinanya perempuan, abah bukan main hepi nak dapat anak perempuan yang pertama, pasal dah ada dua putera..Sampai abah jahit sendiri cadar, sarung bantal dan kelambu baby nak sambut kelahiran puteri masa tu..huhu..Thanks abah..
3. Masa kecik dulu, suka ajuk adik cakap pelat. Mentang-mentang saya dah tak pelat masa tu. Hehe..
4. Suka sangat makan gula-gula dan coklat..Sampai sekarang pun.
5. Suka main lasak-lasak dulu. Bukan masak-masak tau. Hehe
6. Then kalau ada cousin yang dari Besut tu datang kat rumah, kitorang selalu main-main, berlakon jadi doktor dengan pesakit. Cita-cita memang dah dari kecik nak jadi doktor.
7. Rapat sangat dengan abah ( pasal anak tunggal perempuan )..Kalau masa kecik, mama cakap, kalau puteri nak tidur, mesti nak tidur sebelah abah. Adik tak boleh tidur sebelah abah.
8. Selalu jadi mangsa buli abang-abang masa kecik ( sampai sekarang pun ) pasal sorang je anak perempuan dalam keluarga.
9. Masa mula-mula belajar naik basikal dulu, abang yang ajar. Then tak pandai nak pusing basikal tu ke kanan atau ke kiri. Hanya tahu pegang lurus, sampailah masuk dalam semak. Haha ( hampes punya abang, biarkan adik dia macam tu je )..
10. Masa umur enam tahun, buat persembahan lakonan dengan gunakan pantun sebagai skrip. Wah, memang baca dengan gaya pantun la. Masa tu kena berlakon jadi orang tua tak silapnya, then bawak kereta mainan.

Apa lagi ek...dah tak ada idea lagi nak menambah apa la. hehe. Tapi semua yang disenaraikan di atas tu, semasa kecik-kecik dulu la. Zaman dah berubah. Teknologi dah moden ( iklan ). Sekarang dah berbeza la dengan dulu. hehe..

Zaman kanak-kanak, zaman kita hanya fikir keseronokan, tak ada fikir masalah apa pun. Yang penting, kita happy. Tapi, sekarang dah meningkat umur, akal dah boleh beza yang mana baik dan yang mana buruk. Taklifan pun bertambah seiring dengan bertambahnya usia kita. Dan dengan bertambahnya usia kita, maka akan semakin dekatlah kita dengan kematian yang bakal menjemput kita bila-bila masa sahaja.

Tapi, tak tahu nak tag kat sapa benda alah ni...nanti akan diupdatekan lain kali dengan senarai penerima anugerah ini..Hehe..

Barakallahulakum bikhairin barakah..
Wallahua'lam

1 komenan anda..la la:

Salam ya puteri ya habibati..

psst! psst!
kembar air kot puteri..
tak pun kenapa scan tu menunjukkan kembar sebab puteri baby sihat waktu bayi..

hee~ =P