24Julai....

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

24 Julai 2009??...Ada apa yang berlaku pada hari tu nanti?..Uwaaaa, tak sabar nak menanti kunjungan 24 Julai 2009...Hehe....Tapi, sabarkan diri. Bak kata seseorang ( pinjam kata2 jap ek kepada yang berkenaan )..Dia kata, " Sabar, dunia belum nak kiamat lagi..InsyaAllah hari tu akan tiba jugak.."

Minggu yang agak menyibukkan diri, dan cukup meletihkan. Aishh..Balik dari Terengganu hujung minggu baru ni, kemudian Selasa baru ini ada Test Physic...Ditambah dengan tugasan untuk menyiapkan dua lab report yang kena hantar pada hari Rabu. Then, dapat tugasan 3 lab report yang baru untuk dihantar minggu depan..

Esok ( Jumaat ) akan ada kuiz Mathematics, diikuti Test untuk Chemistry hari Sabtu. Hari Isnin pulak ada kuiz Biology..Haha..minggu untuk struggle stadi, tapi masih sempat bukak blog, iluvislam dan YM. Ishh2.. Apa pun, stadi2, online2. Kena pandai bahagikan masa la. Tak kan asyik dengan dunia stadi sahaja kan?..Boleh jadi senget otak nanti, nauzubillah..

Kepada sahabat sahabiah, kawan-kawan sekalian. Doakan saya berjaya dalam ujian ni, satu jalan ke arah nak mencapai cita-cita saya. Masih jelas pesanan abah sebelum naik bas untuk pulang ke Shah Alam.." Ain jadi doktor ye, capai cita-cita.." Hanya boleh menjawab insyaAllah dan aminkan doa daripada ayah tercinta.. Mama pulak pesan, " Jaga diri elok2 di sana, stadi elok2 lah."..

Naik bas, dok kat tempat yang satu seat tepi tingkap, menitis air mata. Fikir, takut nanti menghampakan harapan mama dan abah..Kemudian, serap balik semangat daripada harapan mama abah untuk stadi betul-betul..Melalui kejayaan ini lah akan menjadi salah satu cara nak balas jasa mama dan abah walaupun jasa mereka tak mungkin akan dibalas sepenuhnya. Tapi menggembirakan hati mereka, itulah matlamatnya..Tapi hanya dengan iringan doa daripada mama dan abah yang akan menjadi penyumbang kejayaan saya..biiznillah, insyaAllah..

Balik pun hanya sempat sehari sahaja di rumah. Bermanja dengan sepupu kesayangan, Bob. Yang hanya dok rapat-rapat sahaja dengan saya, lama tak jumpa, muka asyik senyum je. Kemudian, masa nak balik semula ke Shah Alam Ahad pagi tu, tak sempat nak jumpa dengan dia dulu. Mama cakap, Bob asyik ketuk pintuk bilik saya dan asyik panggil dan cari saya kat rumah..Masa malam dah sampai kat hostel, mama call. Tapi yang dengar suara dulu ialah Bob..Nak mengadu pistol dia dah patah, abang dia patahkan katanya.. Dia pun tanya saya ada kat mana..Padahal dia dah tahu dan boleh jawab kalau orang tanya dia yang saya ada kat mana, mesti dia jawab, Shah Alam..Itulah Bob, petah sangat bercakap dan tak pelat walaupun baru berusia dua tahun setengah...

Hari ini pun mama mesej tanya saya free ke tak. Pasal Bob sedang mencari dan mengadu nak berborak dengan saya. Adoi, tapi masa mesej tu sampai, sedang berada dalam kelas. Bob2, suka sangat eksyen bercakap telefon sambil goyang kaki.

Apa pun...doakan semoga semuanya berjala dengan lancar dan semoga Allah permudahkan segala urusan kita semua..
Barakallahu lakum fi rahmatillah..Amiiin..
Wallahua'lam

1 komenan anda..la la:

kalau dah homesick tu ngaku jelaaa~