MMS di UITM Shah Alam

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

MMS?? Aishh, kat uitm selalu mms dengan orang ke?..Ahaaa..Mesti tertanya apa MMS tu sebenarnya..MMS kat Uitm tu maksudnya minggu orientasi la, tapi menggunakan nama MMS iaitu Minggu Mesra Siswa. Dengar kata dulu, namanya Minggu Wawasan Siswa, atau singkatannya MAWAS..Haha, macam kelakar pulak menggunakan singkatan MAWAS, macam spesies monyet je..Ishh..

Apa pun, time MMS ni memang best sesangat, pengalaman yang tak boleh dilupakan. Mula-mula sebelum masuk u, fikir, mesti senior-senior akan ragging kitorang budak yang baru masuk ni, macam yang selalu dengar la time minggu orientasi..Tapi, fikiran tu lain terus dengan apa yang kitorang semua alami masa MMS ni. Memang happening sangat la..

Kakak-kakak PM semuanya bagus dan mesra sangat la. Kitorang diajar nyanyi lagu UITM, then, kenal-kenal dengan MPP UITM ni dan banyak lagi la program.. Ada ceramah dari ustaz yang jugak pensyarah UITM ni..Wahh..memang kelakar sesangat la ustaz ni bagi ceramah.

Tapi yang paling best, bila kitorang semua pelajar asasi kat sini berkumpul dalam satu dewan. Kitorang akan lawan-lawan cheers antara sesama kolej. Memang riuh and happening sangat-sangat ditambah plak Abang Nik yang jadi ketua program selalu menceriakan kitorang dengan perkataan 'sweet sangat'..huhu...

Apa pun, satu pengalaman yang sangat menarik la sepanjang tinggal kat hostel ni..Yang paling happy, dapat laptop baru dah..haha..Yahoooo...Cuma wireless dalam hostel slow sangat, kena turun kat tingkat satu baru dapat wireless ni..

Apa pun, lepas ni dah sibuk dengan kelas yang sangat pack jadualnya, dari pagi sampai lah ke petang. Dah nak kena struggle balik otak ni. Memang akan memenatkan, tambahan plak jarak antara fakulti dengan kolej agak jauh, dengan jalan yang berbukit-bukit...Ishh...inilah dugaan sebagai pelajar..Hehe..

Semuanya best dan pengalaman yang baru dan agak mencabar dengan suasana di sini. Sangat berbeza dengan keadaan di sekolah dulu. Dari segi persekitaran, dari segi pembawaaan diri, dari segi sosialnya..Huhu..InsyaAllah, inilah dugaan sebagai khalifah Allah..Tugas sebagai khalifah dan dai'e di muka bumi Allah..

Wallahua'lam...

2 komenan anda..la la:

kasihan ye. bjalan kaki~haha

 

Hai..Syawal..

fiz nampak...

Hhahhahahah~~