Bakal Siswi Dah..huhu

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Huhu, malam last menaip di rumah menggunakan pc kesayangan saya..Cewahh..Ayat sedih plak..Malam esok ( Jumaat ) dah berlepas ke Selangor. Negeri yang bakal menjadi tempat untuk bermustautin, bermusafir untuk menuntut ilmu di UITM Shah Alam..

Rasa macam tak percaya pulak. Selama ini tak pernah pun tinggal di hostel melebihi seminggu. Seminggu pun, pasal ada kem. Hehe. Sekarang, dah berpisah dengan keluarga. Duk kat hostel di UITM Shah Alam pulak..Mesti sunyi mama dengan abah, tak ada orang dah kat rumah. 

Kat UITM nanti, saya ambil course Asasi Sains Gunaan atau pra medik..Alhamdulillah, insyaAllah jadi doktor jugak..Haha..Entah apa-apa mengarut malam ni. Saje je, meluahkan perasaan kejap. 

Perasaan yang bercampur baur, kalau diadun dan dimasak, mesti boleh tahan rasa sedapnya. Erm..Rasa gembira pasal akan masuk ke menara gading dah. Rasa sedih berjauhan dengan family, especially my loving cousin yang sekarang berusia 2tahun setengah, yang paling rapat dan manja, Bob..Rasa tak sabar nak sambung belajar semula selepas hampir setengah tahun duduk lepak di rumah je..Rasa risau dengan suasana di alam u nanti..Mak aih..banyak lagik la..

Tapi, paling sedihnya, nak pisah dengan sepupu kesayangan yang saya panggil adik. Dari dia kecik, selalu bermanja dan rapat dengan saya. Dah macam adik sendiri pulak jadinya, pasal saya tak ada adik kecik. Haha. Teringat masa tahun lepas, saya pergi ke perkhemahan kat Pulau Perhentian selama tiga hari. Setiap hari dia akan ketuk pintu bilik saya pasal nak cari saya. Sampai dia demam. Bila nampak je saya balik ke rumah dari perkhemahan tu, terus dia berlari datang kat saya.. Uishh. Sedih..sedih nak berjauhan dengan dia. Mesti rindu keletah dia, kenakalan dia, dengan mulut dia yang banyak cakap tu. 

Apa pun, tabahkan hati, kuatkan semangat..Bukan jauh sangat pun..Haha..

Doakan semoga Allah permudahkan segala urusan saya. Barakallahu lakum..

1 komenan anda..la la:

padan la die..
kat shah alam manyak ghimau..
kalau xpandai jage diri, nanti kene geget..
especially ghimau kat sek 7 nih..
aaaauummm...aaauuummm....hahaha