Sepagi Bersama Kengkawan...

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

P/S : Special dedication for Wawa, Ina, Pina, Rehan, Epy dan Kinah... 
Terkenang sebuah memori lalu,
Kisah persahabatan kita bersama,
Di dalam satu pengajian,
Menimba ilmu dan pengalaman....
Erm, pagi tadi, kita jumpa ramai-ramai. Terasa hepi sangat dapat jumpa, bergurau senda, main sama-sama...Waa..Bila lagi lah kita akan berjumpa macam itu ya? Walaupun tak cukup geng kita tadi, Raihan. Kenapa rehan tak nak datang tadi? Terasa kehilangan tau, tak cukup sorang. Nanti kalau kita buat perjumpaan lagi, kalau rehan tak datang, saya pergi ambik rehan kat depan pintu rumah awak tau. Haha
Best kan pagi tadi. Kita pergi taman mainan kanak-kanak. Haha, bertukar menjadi kanak-kanak sekejap. Padahal, korang semua dah layak jadi ibu kepada anak-anak. Haha. Jangan gelak ek. Tak apa ar kan, sekali sekala kita kembali ke zaman kanak-kanak. Lagipun, tak ramai orang, boleh ar kita enjoy. Main buaian ramai-ramai sambil bergambar. Semua pakat dok posing, senyum-senyum. Hehe. Erm, seronok sangat. Bila lagi kita boleh ejoy buat aktiviti macam ni sama-sama?

Lepas puas kita main buaian, kita pergi dekat spider web pulak. Dari tadi, kita asyik cakap nak panjat spider web tu jugak. Tapi tak kan lah kita nak panjat, tak pasal-pasal kita terlekat tak boleh nak keluar nanti. Haha. Tapi lepas gian jugak, kita berposing depan spider web tu kan. Naik segan pulak rasa, ada makcik-makcik yang pandang kat kita semua. Tapi, buat tak layan sahaja. Kalau makcik tu semua jeles, kita ajak diorang main-main dan posing sama-sama. Peace!!Haha

Wawa yang dari mula-mula sampai lagi, dah tanya, kita nak makan kat mana? Haha, aktiviti pun tak jalan lagik, dah pun tanya pasal kedai makan. Disebabkan A&W yang paling dekat, kita lah jadi pelanggan pertama masuk A8W hari ni kan? Makan sikit sahaja, tapi minum air float banyak. Huhu. Bestnya, sampai dah tak jadi nak makan aiskrim. Pina pun dah tak jadi nak makan banana split kan? 

Ini lah serba sedikit cerita aktiviti pagi tadi. Tapi apa yang nak ditekankan di sini, UKHUWAH. Lepas ini, semua akan membawa haluan masing-masing. Ada rezeki dan jodoh, kita berjumpa di universiti yang sama pulak lepas ini. Tapi, sekiranya tidak, ingatlah, UKHUWAH kita ini tidak akan terputus buat selamanya. Ukhuwah yang kita jalinkan di SHAMS, akan kita simpulkan dan ikat kemas dengan FISABILILLAH. Walaupun ke negara mana sekalipun kita sambung pelajaran nanti, jangan kita terputus hubungan, kerana ukhuwah kita sangatlah indah..
Pesanan buat kengkawan...
Wawa : ( Wa, cover dulu ni, nak guna saya..Haha)..Wa, kita dah kenal sejak dari Form 1. Walaupun tak rapat mana masa Form 1, tapi di kelas 1 Furqan lah kita kenal. Naik form 2, kita dah mula rapat sampailah sekarang. Banyak rahsia puteri yang wawa simpan, yang wawa tahu. Wawa banyak beri nasihat, semangat dan dorongan kat puteri. Wawa jugak suka sangat usik puteri, tak patut. Haha, tapi gurauan itulah yang menjadikan kita lebih rapat dan mesra. Kita rapat macam adik-beradik, kebanyakan masalah puteri, wawa tahu. Tapi, kebanyakan masalah wawa, puteri tak tahu. Haha. Kidding. Wa, puteri harap kita terus rapat macam sekarang. Sayang sangat kat wawa. Wa, ada jodoh ngan dia, ada la. I will pray for you, insyaAllah..
Ina : Ina, ina nak tahu? Dulu, puteri selalu tengok ina bawak buku. Fikir, ina ni, aish, memang tak kena dengan perangai puteri. Ina kuat stadi, jauh berbeza dengan puteri. Haha. Masa form 3, barulah kita duduk sekelas. Tapi masa tu, kita tak sempat nak rapat mana sebab ina sakit. Ina jarang dapat datang sekolah masa tu. Naik form 4, baru kita duduk sekelas. Meja ina belakang puteri. Masa tu kita baru rapat. Ina banyak kena usik ngan puteri kan? Ina banyak ajar puteri pasal pelajaran dalam kelas, pasal ina sangat bijak. Huhu. Ina pun banyak kasi nasihat kat puteri, kita rehat sama-sama dalam kelas. Tu pun, kena usik dengan puteri kan? Puteri suruh kucing pergi dekat ina, pasal ina takut dengan kucing. Haha. Masa kita rapat, barulah kita dapat cope sama-sama. Rupanya, ina pun lebih kurang jugak dengan puteri. Haha. Ina, kalau ina dapat pergi mesir ke UK ke nanti, ina jangan lupakan puteri ek. Ina kan comeyyy, jangan bawak balik orang arab dah ar nanti ek. Haha, tapi kalau dah jodoh, jauhnya nak pergi makan nasi minyak. 
Pina : Pina, jaga kucing tu molek-molek ek. Tak ada adik pun, jaga kucing jadi lah ye? Hehe. Tahu dah pina pi Kuantan, pi cari ketenangan. Weeii la, kawan-kawan aku. Semua tak sabar nak kahwin. Haha. Gurau je. Pina, kerana dakwah, kita banyak bersama dan sebab ini jugaklah, kita jadi rapat. Saya ingat lagi, pina selalu suruh saya baca doa wahdah, pasal saya je yang ingat, yang lain semua tak ingat. Adoi..Berkejar ke sana sini kalau hari Khamis masa Majlis Sahsiah Pelajar sebab ramai nak suruh baca doa wahdah jugak. Apa pun, saya hepi dapat membantu awak. Kita selalu bincang pasal tazkirah, pina selalu tanya saya pasal hafazan. Ye, kerana dakwah Islam, kita banyak bersama dan jadi rapat. Apa pun pina,  saya harap awak selesai dari masalah awak ( walaupun tak pasti apa masalah sebenarnya )..Semoga pina dapat capai cita-cita pina.
Raihan : Raihan, gagal sekali bukan bermakna gagal selamanya. Allah sengaja memberikan musibah kepada kita untuk menguji sejauh mana kesabaran kita dalam menghadapi musibah itu. Innalillah. Jangan kecewa dan jangan berputus asa daripada rahmat Allah.Sekali jatuh, jangan jadikan sebagai penyebab untuk terus jatuh, tapi jadikan sebagai penyebab untuk kita terus tingkatkan usaha dan jugak terus berjaya lepas ni. InsyaAllah..Firman Allah dalam surah Ibrahim..
"Dan jika kamu menghitung nikmat yang Allah kurniakan, nescaya kamu tidak akan mampu menghitungnya."
Epy : Epy plak, aish kamu ni. Suka sangat gelak kat orang. Kahkahkah. Haha. Tak tahu deh nak kata apa pada epy. Hehe. Gud luck untuk interview MARA nanti. Memang sah jadi cikgu dah kamu Epy. Buat yang terbaik ya. Nanti jadi cikgu, jangan garang-garang sangat ek. Selalu sahaja nak pok orang. Hehe. 
Kinah : Kinah plak, selalu sahaja suka marah-marah. Haha, tetapi sangat tegas dalam tugas. Bagus betul budak kinah ni. Dah lah comeyy, cute. Hehe. Berpegang teguhlah kepada jalan dan tali Allah, nescaya kita akan selamat. 
Tak tahu dah eden nak cakap apa lagik. Huhu.. harapnya, semua kawan-kawan, ukhuwah kita tidak akan terputus. Sayang sangat sama kamu semua

2 komenan anda..la la:

rasenye cik puteri ade tertinggal sorang lagi la....

hihihi...

 

huhu~ puteriku syg~ rahsie wawa manyak dop taw? haha.. adop rahsie la yang.. hahaha.. wutever pom.. I luv u soooo much! psahabatan kite seme insyaAllah kekal.. krane Allah kite bersahabat.. pasal doa tuh.. tenx a lot.. kalo ade.. ade lah.. hehe.. tadop pn dakpe.. hahaha.. Allah merancang suatu yg lbeyh baek lah tuh.. cari cinta Allah dulu~ cinta manusia x kemane.. huhu~ I need you to give me full support k? hehe