Once Again..Outing Bersama Kawan-kawan...

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Pagi semalam, dok membeli kat pasar, tetibe ada SMS masuk. Tengok-tengok, SMS daripada Ina yang inform. Yang esok ( hari ini ) nak jumpa Raihan dan kengkawan yang lain. Rancangan asal, nak serbu rumah Raihan je. Haha, tapi dia marah plak. Dushhh.. Then kitorang berkumpul kat tempat famous kitorang berkumpul sebelum gerak ke tempat lain, kat Pustaka Awam Negeri. Pasal pustaka ni dekat ngan area bandar..Memang lucu sangat perjumpaan kitorang hari ni. Dah baca posting ni sampai habis, baru tahu kenapa sangat lucu. Jeng..Jeng..Jeng

Lepas sedikit rindu saya kepada kawan-kawan saya yang dapat saya jumpa. Terutama Raihan(  dah lama tak jumpa..since dapat result SPM ) , Wawa, Epy, Ina, Pina dan jugak Siti. Fine, kali ini berjumpa, cukup geng kitorang. Haha. Baru rasa perfect buat perjumpaan ni..

Pagi tadi, around 10.. Ina sampai dengan membawa Kancil nya. Ada 5 orang dalam kereta tu, biasalah tu kan.  Then, gerak ke tempat perjumpaan tu. Sampai kat library, pusing la nak cari tempat nak park kereta tu. Aish...penuh pulak. Biasanya tak ada orang, mesti ada function nie. Dua kali pusing, dapat lah parking kereta. Tu pun, kat hujung belakang, atas line kuning. Haha. Tak apa, tak kena saman lah dalam tempat ni. Park je la. Pina sudah pun sampai di library ni. Pakat gerak masuk dalam library kejap, pasal Ina nak pinjam buku ( ulat buku dia ni.. Haha ). Masuk dalam, semua pakat serbu kat Raihan, lamanya tak jumpa dia ni. Macam jejak kasih pulak. Then bincang pasal arah tuju kitorang lepas ni. Kongsi tawaran yang dah dapat, dan saling nasihat dan beri semangat antara satu sama lain. Alhamdulillah, suasana yang sangat indah, memori yang tidak akan dilupakan.

Lepas tu, tanya Raihan, datang dengan apa. Biasanya, dia bawak kereta. Aish, dia tak bawak kereta pulak. Pina pun datang dengan ayah dia. Habis, macam mana kitorang nak gerak pi kedai makan dengan geng kitorang seramai 7 orang?..Hahaha..Apadan. Lama jugak kitorang duduk bincang, macam mana nak gerak dengan jumlah orang seramai tu dengan sebuah kereta Kancil je yang ada.  Ada yang kasi cadangan, hantar dengan dua trip. Tapi, lokasi nak pergi pun belum tahu. Uitt..Habisnya...kitorang amik keputusan..........................

Sumbat tujuh orang dalam kereta Kancil. Lima orang berhimpit kat belakang. Mujur saya nie kecik je, lepas masuk lima orang kat belakang, risau jugak kalau tak boleh tutup pintu. Memang macam ikan sardin je. Ya Allah.. Haha, tergelak kitorang dalam kereta masa tu. Gerak je lah. Berhenti kat lampu isyarat, ramai lah yang melihat dua tiga kali kat kitorang. Malu sangat la. Tak berani saya nak pandang kat luar. Mesti ramai yang tengok. 

Dah sampai kat lokasi spontan yang kitorang pilih dalam kereta, parking keretanya, aishh, punyalah jauh nak berjalan pusing bandar. Lepas makan dan enjoy dengan ice blended, mana nak pergi lagi ni? Masuk duit dalam meter parking, untuk tempoh dua jam. Makan, baru setengah jam. Then naik atas stesen bas, sebab Pina nak beli baju dan tudung. After that, gerak masuk kedai buku. Nak tahu kenapa? Pasal kitorang dah kepanasan, saje masuk kedai buku untuk sejukkan diri dengan aircond dalam kedai tu. Haha. Tapi, ada jugak lah yang membeli alat tulis dan buku. Lama kitorang pakat tengok-tengok novel yang ada, intai yang Habiburrahman, tapi tak ada. Kecewa.

Kemudian, Raihan mintak tolong saya untuk bank-in duit guna Maybank-2-u. Dia tak reti nak bank-in duit untuk bayar kepada kedai buku, yang dia beli secara online. Jadi, dah saya selalu bank-in duit kepada abang saya, jadi, bolehlah saya tolong dia. Duduk dalam bank tu, dah siap, tapi duduk lama skit. Sejuk je rasa. Rasa malas nak keluar dari bank, kerana cuaca yang sangat panas kat luar. Tekak pun dah terasa haus semula. Tengok jam, dah pun tinggal dalam 15 minit lagik untuk meter parking tu habis tempoh. Dah la kawasan parking ni tempat yang JPJ dan jugak MBKT selalu ronda. 

Berkejar lah kitorang ke tempat parking kereta. Dalam 2 KM jugak lah. Haha. Mak aih, penatnya. Dengan cuaca yang panas, kitorang terkejar-kejar. Lagi sekali nak masuk 5 orang kat ruang belakang kereta tu. Aish.. Dah la baru lesen P, bawak lebih penumpang. Kalaulah jumpa dengan JPJ or polis trafik, sure kena tahan. haha.

Apa pun, ukhuwah kami kerana Allah. Sangat indah, gembira, bersyukur sangat dengan ukhuwah kami. Walaupun dah habis bersekolah, lima tahun bersama, tapi ukhuwah kami masih terjaga. InsyaAllah, semoga ukhuwah kita tetap terjalin, sehinggalah ke akhir hayat.

SMS daripada Raihan yang diterima. 

  " Ya Allah, sahabatku buah hatiku. Mesra kami penawar duka. Rindu kami menambah cinta. Rajuk kami membuah ceria. Ya Allah, silaturrahim kami ukhuwah fillah. Bermusuh kami nauzubillah. Berpisah mati insyaAllah. Pengubat hati doa robitah. Ya Allah, rahmati kami meniti usia. Terpisah kami di alam nyata. Temukan semula di Taman Syurga. Amin ya Rabbal 'Alamin.."

~ Menitis air mata baca SMS ni. Sayang korang semua, Wawa, Epi, Pina, Ina, Raihan, Siti, dan semua sahabiah ~ 

0 komenan anda..la la: