SPM Just Around The Corner...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh ( jawab tue...tak jawab dosa )

Baca tajuk tue pun dah tau saya nak menaip pasal apa kan. Adoi. Tinggal lagi sebulan ar dah nak SPM plak. Rasa macam tak percaya plak yang dalam sebulan lagi dah nak habis sekolah. Bakal meninggalkan status pelajar sekolah. Dah lebih kurang 11 tahun sekolah, ni lah penamatnya. Sekejap jek rasa.

Teringat plak masa mula2 masuk darjah 1 dulu. 3kelas yang saya masuk masa darjah 1. Huhu, special case. Mula-mula masuk kelas kedua, then kelas ketiga, kemudian dinaikkan ke kelas 1 dalam masa sebulan. Sekolah then cuti, sekolah then cuti, sekarang dah pun Tingkatan 5.

SPM...Bercampur baur perasaan nak hadapi exam nie. Tak sabar nak habiskan sekolah. Sedih pasal nanti nak tinggalkan kawan-kawan dan sekolah yang sangat disayangi. Gembira pasal SPM akan habis, kemuncak sekolah. Dan perasaan bimbang dengan keputusan SPM nanti. Tapi apa pun, kita dah usaha jadi seterusnya berdoa dan bertawakkal je lah kan.

SPM akan kutempuhi pada 11.11.2008 dan akan tamat pada 01.12.2008. Kemudian bendera akan dikibarkan tanda merdeka, dan hari raya buat semua pelajar tingkatan 5. Ahaks. Melalut betul.

Apa pun, saya harapkan sahabat-sahabat sekalian boleh lah mendoakan kejayaan saya dan juga tak lupa buat semua muslimin dan muslimat, sahabat sahabiah kita yang lain yang akan menghadapi SPM nanti. Semoga semua calon SPM muslimin dan muslimat berjaya seterusnya membantu menaikkan syiar Islam dengan kepandaian dan kebijaksanaan kita nanti.

Selamat menempuh SPM yang akan menjelang kepada semua calon SPM terutamanya calon SPM SMKA Sheikh Abdul Malek... Ayoh!! Gempakkan keputusan SPM sekolah kita lagi tahun nie...Amiin.!
____________________________
* SEMOGA BERJAYA. AMIIN.. *

0 komenan anda..la la: